sâmbătă, 2 februarie 2013

Prima zi pe blog... Si analiza elevilor de clasa a XII-a

         Habar nu am cu ce se incepe sau ce trebuie sa fac. Nu m-am gandit prea mult cand m-am decis sa deschid un blog si voi face tot posibilul ca viata mea aici sa fie cat mai placuta. De asemenea voi incerca sa fac si lectura voastra, "draci" cititori una cat mai interesanta si imprevizibila.
         Am zis ca e prima mea zi pe blog. Practic e noapte. O ora cat se poate de normala pentru a imi petrece cateva zeci de minute pe net.
         De ce "psihanaliza a vietii" ? De ce un blog de analiza sociala ? Pentru ca imi place sa judec oamenii din umbra, imi place sa urmaresc grupuri sociale si sa le descriu. Daca nu te-am plictisit, ce-ar fi sa citesti in continuare ce m-a fulgerat si pe mine prin cap sa scriu...

         BAC / Simulari BAC / Stiti voi... Elevi vs profesori, tentative de frauda, de parca nu avem destule pe cap.
Pai hai sa-ti zic cum vine :
Simularile sunt usoare. Noi le facem, ca na, trebuie sa ne dam si noi mari cu note ce nu se trec in catalog, nu ?
Profesorii ? Profesorii ne lasa relativ sa mai furam cate un exercitiu, doua de la colegu, ca na, e doar o simulare, ce conteaza ?
Si uite asa luam note mari. Si uite asa se gandesc astia : "Ba astia s-au apucat sa invete. Hai sa facem BAC-ul mai greu, ca il iau prea multi si dupa ce ne facem ?"
De ce nu vor ei sa iei tu BAC-ul ? Pentru ca in ciuda oricarei logici pe care ai avea-o, toti ne indreptam fondurile intr-un final catre facultati private. De ce ? Pentru ca am intalnit cazuri in care aceiasi profesori predau cu mai mare interes la una privata decat la una de stat. Si nu-i de mirare. Vorba romanului pana la urma : "Dai un ban, dar face". Si uite asa, ofticati fiind ca tinerii inca au o tentativa spre informatie de calitate, nu se gandeste nimeni in Romania asta a noastra sa imbunatateasca invatamantul, dar au gasit solutii sa puna bete-n roti tuturor.
Si la BAC nu te mai lasa lumea sa copiezi. La simulari ne-am mai distrat, ne-am mai jucat, ne-am mai uitat la colegu', dar acum nu mai ai voie. De parca nu-i acelasi lucru. Dar nu ! Ai fost invatat sa furi si in momentul cand vrei sa aplici ce-ai invatat, nu ai voie.
Si uite asa pica toata generatia BAC-ul, uite asa pica facultatile private. Dar lucrurile astea nu se vad. Si nu ti le spune nimeni. N-o sa-ti spuna nimeni ca esti manipulat si controlat si ca defapt tot ce inveti nu te ajuta proctic la nimic.
         Si ideea ca ce-ti dau ei sa inveti este nefolositor, ar trebui sa te faca sa deschizi pc-ul si sa incepi sa-ti alegi un drum in viata, pentru ca n-o sa ti-l ofere nimeni. Dar tu deschizi facebook-ul inainte sa deschizi pc-ul, pentru ca s-a inventat minunatul telefon. Iar cand deschizi calculatorul se deschide si mess-ul si skype-ul. Si daca ai deschis, trebuie sa asculti muzica, nu ? Si intri pe youtube. Dar nu cauti o piesa. Gasesti imediat ceva "entertainement" si realizezi dupa cateva ore ca n-ai facut nimic interesant. Sau mai rau, nu relaizezi deloc, decat in situatii critice; iar in acele momente ultimul lucru de care ai nevoie este sa-ti faci si mai multe reprosuri. Dar ce sa-ti fac ? PIERZI TIMP degeaba si TU STII asta. Dar nu ai de gand sa te schimbi. Mai sunt cateva luni pana la BAC. Nu-ti cer sa te apuci sa inveti, pentru ca nici eu nu am reusit sa ma apuc. Dar incepe usor sa-ti dezvolti un interes pentru scoala. Fa-ti un obicei din a merge tot timpul la liceu si DA, fa-ti temele singur. Nu le lasa pentru acasa. Esti in ultimul an, sigur ai ore pe care nu le faci. Esti om matur, sigur nu te mai joci leapsa cand vezi ca nu vine profu'. Deci lasa jocurile de pe smartphone si fa-ti din teme ca oricum stai degeaba. Asculta muzica daca te face sa te simti mai bine. Muzica stimuleaza intelectul. Dar ai grija ! Daca inveti, nu asculta muzica. Pentru ca nu o sa retii nimic.
         Sper ca ai inteles ceva din ce bolborosesc si eu pe aici. Am tacut mult timp si am o avalansa de ideei in cap si nu stiu cum sa le grupez.
Dar legat de acest post, o sa revin cu altele legate de lene si lipsa de vointa.

Eu va salut, ne-om vedea cand ne-om citi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu